Urząd Stanu Cywilnego
Kierownik – Magdalena Muzika, e-mail: usc@ilowa.pl, tel. 68 368 14 16
Zastępca Kierownika – Joanna Głód, e-mail: usc@ilowa.pl, tel. 68 368 14 16.
Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego należy:
- rejestracja stanu cywilnego w księgach stanu cywilnego w formie aktów urodzenia, małżeństwa i zgonu,
- aktualizacja rejestru PESEL,
- występowanie o nadanie numeru PESEL w przypadku urodzenia na terenie Gminy,
- odtwarzanie aktów stanu cywilnego,
- wpisywanie treści aktu stanu cywilnego sporządzonego za granicą do prowadzonej przez Urząd księgi stanu cywilnego,
- wydawanie odpisów skróconych i zupełnych aktów stanu cywilnego i zaświadczeń o dokonanych w księgach stanu cywilnego wpisach lub ich braku, prowadzenie ewidencji wydanych odpisów wraz z ewidencją pobranej opłaty skarbowej,
- wydawanie zaświadczeń o zaginięciu lub zniszczeniu księgi stanu cywilnego,
- występowanie do sądu w sprawach unieważnienia, sprostowania lub ustalenia treści aktu stanu cywilnego,
- uzupełnienie aktu stanu cywilnego, gdy nie zawiera danych wymaganych przez prawo o aktach stanu cywilnego w przypadkach gdy uzupełnienie aktu nie należy do sądu lub prostowanie aktu stanu cywilnego gdy zawiera dane niezgodne ze stanem faktycznym,
- wydawanie zaświadczeń o zdolności prawnej do zawarcia małżeństwa według prawa polskiego,
- przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński,
- wydawanie zezwoleń na zawarcie małżeństwa przed upływem miesięcznego terminu,
- wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączającym zawarcie małżeństwa,
- występowanie do sądu w sprawach możności lub niemożności zawarcia małżeństwa,
- wskazywanie kandydata na opiekuna prawnego,
- organizowanie uroczystości rodzinnych związanych z jubileuszami długoletniego pożycia małżeńskiego oraz urodzin (powyżej 100 lat),
- sporządzanie testamentów.