Gminny system gospodarki odpadami
UWAGA – obowiązek segregacji odpadów komunalnych! – 6 września 2019r.
W związku ze zmianą Ustawy z dnia 13 września 1996r. o utrzymaniu czystości
i porządku w gminach informujemy, że wszedł obowiązek segregacji odpadów komunalnych. Segregacja odpadów, do tej pory dobrowolna, od 6 września 2019r. stała się obligatoryjnym sposobem gromadzenia odpadów. Jej brak lub stwierdzenie nieprawidłowości w jej prowadzeniu będą skutkowały odebraniem odpadów jako zmieszanych i podwyższeniem opłaty za miesiące, w których nie dopełniono obowiązku.
Wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi dokonuje się w taki sposób, że w przypadku nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość oraz stawki opłaty ustalonej:
- w wysokości 31,00 zł miesięcznie od mieszkańca;
- w przypadku stwierdzenia niewypełnienia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny w wysokości dwukrotności stawki, tj. 62,00 zł miesięcznie od mieszkańca;
- ulga za kompostowanie odpadów 1,50 zł/mieszkańca/miesiąc.
Właściciele nieruchomości, którzy kompostują odpady powinni:
- złożyć w tutejszym Urzędzie deklarację z uwzględnieniem kompostowania odpadów po 01.01.2021 r.,
- zapoznać się z harmonogramem wywozu odpadów
Harmonogram wywozu odpadów komunalnych w 2020 r. - podjąć trud segregacji w trosce o czyste środowisko i swoje finanse.
Opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy dokonywać przelewem na indywidualny rachunek bankowy – zgodny z blankietem przelewów.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK) mieści się na terenie oczyszczalni ścieków, przy ul. Żagańskiej
Godziny otwarcia:
wtorek-piątek: 9:00-17:00
sobota: 08:00-16:00