Zaświadczenia w sprawach podatkowych
W celu uzyskania zaświadczenia z akt podatkowych, strona składa do organu podatkowego wniosek o wydanie zaświadczenia.
Niezbędne dokumenty, jakie powinny być dostarczone w celu załatwienia sprawy:
- wniosek o wydanie zaświadczenia
- dowód osobisty, NIP, PESEL,
- dowód wpłaty opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia,
- pełnomocnictwo (odpis, wypis, kopia) wraz z dowodem zapłaty opłaty skarbowej w przypadku wystąpienia obowiązku jej uiszczenia – dotyczy sytuacji, gdy występuje pełnomocnik,
Wysokość opłaty uzależniona jest od rodzaju zaświadczenia i wynosi:
- 21,00 zł – za zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach lub stwierdzające stan zaległości,
- 17,00 zł – za pozostałe zaświadczenia (podlegające opłacie skarbowej),
- 17,00 zł – za złożenie pełnomocnictwa (odpisu, wypisu, kopii ) – w przypadku, gdy w imieniu strony występuje pełnomocnik.
Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć listownie na adres Urzędu Miejskiego w Iłowej lub osobiście pok, nr 5.
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki w zakresie jakiego dotyczy wniosek, najpóźniej w ciągu 7 dni.